Salgs- og leveringsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser er gældende som handelsbetingelser, når der ikke på forhånd er indgået andre skriftlige mellem dig som køber og Sekant.dk

Generelle oplysninger

Sekant ApS
Fælleden 7
7190 Billund
Tlf.: 2049 2127
E-mail: kontakt@sekant.dk
CVR: 37503320

Returneringer sendes til:
Sekant ApS
Vestbanevej 14
7184 Vandel

Returneringer sendt til pakkeshop, bliver ikke afhentet.

Returnering i julen

Fra den 1. november 2023 kan alle gaver byttes til og med den 31. januar 2024.

Betaling og køb

På Sekant.dk kan der betales med MobilePay, Visa, MasterCard og Maestro. Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) inklusive 25 % moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Alle handler med Sekant.dk er aftaler, der indgås på dansk. Kortgebyrerne tager jeg mig af – så dem skal du ikke tænke på.

Betaling med MobilePay sker direkte fra det betalingskort, som du har tilknyttet din MobilePay.

Betaling for dine varer sker først, når jeg afsender din pakke. Der kan kun blive trukket det beløb, som du selv har godkendt ved oprettelse af købet. Sekant krypterer dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer), som giver dig som kunde et sikkert sted at handle.

Sekant overholder SCA-kravene (Strong Customer Authentication = sikker kundeautentificering), som skal mindske svindel ved betaling på webshops. Det betyder, at når du skal gennemføre betaling, bliver du bedt om at indtaste en engangskode, som du modtager på sms, der skal bruges sammen med dit NEM-ID.

Sekant tager forbehold for tastefejl, prisfejl, moms- og afgiftsændringer, udsolgte og udgåede varer, og lagerfejl.

Levering

Sekant bruger GLS og PostNord til levering af pakker. Som kunde ved Sekant har du mulighed for selv at vælge, hvordan du ønsker at få leveret din pakke, som du vælger, når du afslutter købet her på webshoppen. Levering tager mellem 1 og 3 hverdage.

Køber du produkter for 349 DKK eller derover, er der fri fragt til GLS PakkeShop.

Når pakken er klar til at blive sendt, får du en mail med dit pakkenummer samt et link til at følge din pakke. Det betyder, at din ordre er pakket, og herefter kan vi ikke nå at ændre i indhold eller ændre på adresse/pakkeshop eller stoppe forsendelsen.

1. Levering til GLS Pakkeshop

Med levering til GLS Pakkeshop vælger du selv, hvor du ønsker at hente din pakke. Prisen er 34 kr. for bestillinger under 349 kr. Når du henter din pakke skal du huske at medbringe og fremvise gyldigt billed-id og forsendelsesnummeret, som du får fra Sekant. Du vil modtage en mail og en SMS fra GLS, når din pakke er klar til at blive afhentet.

Afhentes en pakke ikke rettidigt hos GLS Pakkeshop, bliver den sendt retur til Sekant. Jeg sender en e-mail til dig og bekræfter, at jeg har modtaget pakken. Der fratrækkes et gebyr på 49 kr. fra din betaling inden tilbagebetaling, som dækker ekspeditionsgebyr, returfragt og håndtering. Tilbagebetalingen tager 1-3 bankdage.

2. Levering til PostNord Pakkeshop

Med levering til PostNord Pakkeshop vælger du selv, hvor du ønsker at hente din pakke. Prisen er 45 kr. for bestillinger under 499 kr. Når du henter din pakke skal du huske at medbringe og fremvise gyldigt billed-id og forsendelsesnummeret, som du får fra Sekant. Du vil modtage en mail fra PostNord, når din pakke er klar til at blive afhentet.

Afhentes en pakke ikke rettidigt hos PostNord Pakkeshop, bliver den sendt retur til Sekant. Jeg sender en e-mail til dig og bekræfter, at jeg har modtaget pakken. Der fratrækkes et gebyr på 70 kr. fra din betaling inden tilbagebetaling, som dækker ekspeditionsgebyr, returfragt og håndtering til PostNord. Tilbagebetalingen tager 1-3 bankdage.

3. Levering til erhvervsadresse

Din pakke bliver sendt til din erhvervsadresse. Prisen er 59 kr. for bestillinger under 599 kr. Er der ikke nogen på adressen, vil den blive leveret den næste hverdag.

4. Levering til privatadresse

Din pakke bliver sendt til din private adresse. Prisen er 59 kr. for bestillinger under 599 kr. Er du ikke hjemme, når GLS kommer for at aflevere din pakke, vil den blive leveret til den nærmeste GLS PakkeShop, hvor du kan afhente den. Du vil få mail og SMS fra GLS om afhentningen.

Afhentes en pakke ikke rettidigt hos GLS Pakkeshop, bliver den sendt retur til Sekant. Jeg sender en e-mail til dig og bekræfter, at jeg har modtaget pakken. Der fratrækkes et gebyr på 49 kr. fra din betaling inden tilbagebetaling, som dækker ekspeditionsgebyr, returfragt og håndtering. Tilbagebetalingen tager 1-3 bankdage.

5. Hent på Fælleden 7, 7190 Billund

Du er meget velkommen til at komme forbi og hente din bestilling. Du bestiller de produkter her på webshoppen, som du ønsker. Når jeg har modtaget din bestilling, kontakter jeg dig, og vi aftaler, hvornår du kan hente dine produkter. Det koster 0 kr. at hente på Fælleden 7 i Billund 🙂

Fejl og mangler

Når du har fået din pakke leveret, er det dit ansvar straks at tjekke varerne for fejl og mangler og give mig besked, hvis det skulle være tilfældet.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret på dit køb. Kontakt mig hurtigst muligt på enten mail: kontakt@sekant.dk eller på telefon: 2049 2127 med en meddelelse om fortrydelsen af dit køb. Fortrydelsesretten gælder fra den dag, du modtager din pakke fra mig. Varen skal være i samme stand, som da du modtog den, og den må ikke bære præg af at have været brugt. Varen skal returneres i original emballage. Du kan selvfølgelig prøve varen, som du ville kunne i en butik. Du betaler selv for returneringen. Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af ordren. Hvis varen er prøvet udover almindelig inspicering kan Sekant fratrække penge. Ved returnering bedes du udfylde og vedlægge returseddel eller du kan hente den her – Klik her for at hente returseddel.

Hvis du ønsker at returnere en ordre, anbefaler jeg at du køber fragtlabel via GLS. Du køber fragten på deres hjemmeside og modtager en e-mail med en QR-kode. QR-koden viser du på din mobil i en GLS pakkeshop, som skanner koden og printer en fragtlabel. Klik her, og køb fragt ved GLS.

Kan jeg hente min bestilling?

Ja, det kan du. På Fælleden 7 i Billund har du mulighed for at hente din bestilling efter aftale. Inden du kommer skal du derfor have oprettet en bestilling her på webshoppen. Du bliver kontaktet på sms og/eller mail vedrørende afhentning af din bestilling. Du opretter derfor en bestilling som normalt og vælger afhentning i Billund. Fragten er selvfølgelig til 0 kr. 

Det er ikke en fysisk butik, så du kan derfor ikke komme forbi og se produkterne før en bestilling.

Varens stand ved fortrydelse

Du hæfter for forringelse af varens værdi efter anden håndtering end den nødvendige for at fastslå varens egenskaber og funktion. Sekant kan tilbageholde betalingen af varen, indtil jeg har fået varen retur – med mindre du har dokumentation fra postlevering for, at du har returneret varen.

Der er ingen fortrydelsesret på forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Ved fortrydelse af købet skal varen derfor være i uåbnet stand og mængde, som den er modtaget. Det kan være cremer, lotions og olier.

Ved fortrydelse betaler køber selv for fragten til Sekant ApS.

Ombytning af varer

Ønsker du at ombytte en eller flere varer fra din ordre, skal du sende varen retur til Sekant ApS og lave en ny ordre på varen. Du betaler selv for at sende varen retur og for at få sendt en ny vare.

Reklamation

Når du handler ved Sekant har du 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven, der konstateres ved varens normale anvendelse. Afhængig af situationen kan du enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen. Reklamationsretten dækker ikke over fejl, skader eller slitage, som er direkte eller indirekte opstået ved forkert anvendelse, ringe vedligeholdelse eller uautoriseret brug af varen. Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen ved varen. Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelsen, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.Ved returnering bedes du udfylde og vedlægge følgende returseddel – Klik her for at hente returseddel.

Persondatapolitik

For at kunne handle ved Sekant har jeg brug for oplysninger om dig som kunde, så jeg kan sende din vare. Jeg har derfor brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, e-mail-adresse og telefonnummer. Sekant ApS er ansvarlig for behandlingen af dine data og forpligter sig til at overholde kravene inden for lovgivningen af privatlivets beskyttelse.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer jeg din e-mail-adresse. Jeg videregiver ikke din e-mail-adresse til andre. Ønsker du ikke længere at modtage mit nyhedsbrev kan du altid sende en mail til kontakt@sekant.dk og bede om at blive frameldt.

Har du en kode til at få rabat på webshoppen?

Husk at bruge den 🙂 Rabatkoder gælder ikke ved i forvejen nedsatte varer, tilbud og udsalg.

Hvem har adgang til dine personlige oplysninger?

De personlige data, som vi indsamler, overføres ikke til samarbejdspartnere (såsom leverandører af produkter), bortset fra eksterne serviceudbydere. Eksempelvis deles data med vores logistiske partnere med det formål at levere og fakturere de bestilte varer. Dine data bliver ikke delt med partnere til markedsføringsformål.

For at kunne håndtere bestillinger, anvender vi:

  • Dinero (regnskabsprogram)
  • GLS Denmark (fragt)
  • Microsoft (mail/kundeservice)
  • Trustpilot – (anmeldelser af vores service)

Hvad er dine rettigheder?

Du kan til enhver tid få at oplyst, hvilke personlige oplysninger jeg har om dig. Skriv en mail/besked, så sender jeg dine oplysninger via e-mail.

Retten til at slette data

Du kan til enhver tid få slettet dine personlige oplysninger, som bruges ved Sekant ApS, undtagen i følgende situationer:

  • Du har en uafklaret sag i forbindelse med bestiling på webshoppen.
  • Du har en bestilling, som endnu ikke er afsendt.
  • Du har et økonomisk mellemværende med Sekant ApS.
  • Du har foretaget et køb på webshoppen. Ifølge bogføringsreglerne skal jeg beholde dine personlinge oplysninger i 5 år fra udgangen af det regnskabsår oplysningerne vedrører. Herefter vil dine oplysninger blive slettet.

Retten til at klage til en myndighed

Hvis du ønsker at klage over dit køb, bedes du først rette henvendelse til Sekant ApS. Tryk her og skriv din klage eller ring på +45 2049 2127. Forhåbentlig kan vi sammen finde en løsning. Skulle det ikke være muligt at finde en løsning sammen, har du mulighed for at indsende en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carls Jakobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning her: https://www.forbrug.dk/

Cookies og Google Analytics

Når du klikker rundt på webshoppen godkender du også at vi må registrere din adfærd. Du kan selv administrere og slette cookies fra din computer.

Google Analytics bliver brugt til at analysere webshoppen, så vi kan opnå den bedste oplevelse, når du bruger vores webshop. Analytics genererer en rapport, som giver os viden om den generelle adfærd på webshoppen.

Sekant ApS tager forbehold for udsolgte varer, prisændringer, prisfejl og trykfejl.

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 11.12.2023